Natuurlijk spelen op het schoolplein

Schoolplein Robinia Speeltoestel

Heerlijk onbezorgd spelen én leren op je schoolplein

Een schoolplein moet een avontuurlijke en educatieve plek zijn waar kinderen van alle leeftijden vrij kunnen spelen, ontdekken en plezier kunnen beleven. Bij Bakker Speeltoestellen begrijpen we dit als geen ander. Van de klas naar buiten, waar kinderen, van de jongste peuters tot en met de achtstegroepers, niet alleen kunnen rennen, spelen en zich uitleven, maar ook kunnen leren en ontdekken in een veilige omgeving.

Onze visie op het onderwijs

Bij Bakker Speeltoestellen richten we ons op een specifieke aanpak die gericht is op scholen. We streven ernaar om schoolpleinen om te vormen tot plekken waar leren en spelen moeiteloos samengaan. Onze gestructureerde aanpak richt zich op het luisteren naar de input van de school en de leerlingen, om zo tot de meest passende oplossingen te komen.

 

Onze zorgvuldige stappen

  • Luisteren naar de input van de school en de leerlingen (leerlingenraad) om hun behoeften te begrijpen.
  • Het maken van een situatieschets waarbij we praktische zaken in kaart brengen, zoals looplijnen, plekken voor hulpdiensten, wachtruimtes voor ouders, en meer.
  • Identificeren van de beste speelplekken, opgedeeld naar verschillende groepen, en deze verbinden aan diverse speelwaarden. 
  • De vertaling van deze speelwaarden naar concrete invullingen in zowel 2D als 3D!

Op deze gestructureerde manier werken we samen met scholen om hun schoolpleinen op maat te ontwikkelen.

Schets Aanpak Vlekkenplan
Snder Bakker Speeltoestellen Contact

Heb je een vraag over Scholen?

Speeltoestellen zijn er in vele soorten en maten. Hoe kom je tot de juiste keuze? Uiteraard sta ik klaar om je van A tot Z te kunnen adviseren. Neem contact op via onderstaande button en ik neem zo spoedig mogelijk contact op.

Veiligheid en kwaliteit

Bij Bakker Speeltoestellen staat veiligheid voorop. Onze toestellen worden opgeleverd met 1176-certificering en voldoen aan het Warenwetbesluit Attractie- en Speeltoestellen (WAS).

Bovendien dragen onze houten speeltoestellen met trots het FSC-keurmerk, wat betekent dat het hout afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen. Onze eigen monteurs zetten alles in elkaar met oog voor detail, zodat we ter plekke aan alle veiligheidsnormen voldoen. Zo zorgen we ervoor dat de speeltoestellen volgens de 1176-norm worden geplaatst, zodat kinderen in een veilige omgeving kunnen spelen en ontdekken. Bij Bakker Speeltoestellen bieden we niet alleen kwaliteitsproducten, maar ook een volledige service voor montage en reparatie. Wij streven ernaar om een 100% veilige speelomgeving te creëren, waar kinderen met een gerust hart kunnen spelen en volop plezier kunnen maken.

Veiligheid En Kwaliteit
Image40

Maatwerk voor jouw schoolplein 

Geef kinderen de ruimte om te groeien en ontdekken met onze speelplekken op maat. We adviseren, ontwerpen, en realiseren speelplekken die passen bij jouw visie op onderwijs en speelplezier. Wij geven kinderen de kans om te groeien en te ontdekken met speelplekken die speciaal voor hen zijn gemaakt. We luisteren goed naar wat de school nodig heeft en ontwerpen op maat gemaakte speelplekken die perfect passen bij hoe jullie willen spelen en leren. Onze ervaring en samenwerking met scholen helpen ons om speelplekken te maken waar je fantasie tot leven komt en je jezelf kunt ontwikkelen.

Van verkenning tot definitief ontwerp

Bij Bakker Speeltoestellen nemen we een grondige analyse van het schoolplein om zowel fysieke als sociale aspecten te begrijpen. We kijken naar wat er om het plein heen ligt, welke toegangen gewenst zijn, welke elementen aanwezig zijn en wat kenmerkend is voor het gebied en de omgeving. Daarnaast onderzoeken we de verschillende zones op het plein, richten we routes in en bepalen we grenzen. Dit alles stelt ons in staat om een gedetailleerd ontwerp te maken dat voldoet aan de behoeften van zowel de school als de kinderen.

Verkenning Tot Definitief.Gem
Image75 001

Speelelementen en straatmeubilair 

We kijken naar diverse speelaanleidingen die geplaatst kunnen worden in de zones en op de grenzen tussen de zones. Deze elementen omvatten niet alleen speeltoestellen en natuurlijke speelaanleidingen, maar ook kleurrijke blokken, zitgelegenheden, speelobjecten, hinkelpaden, educatieve rekenspellen en knikkerbanen. Functionele elementen zoals fietsenrekken, moestuinbakken of afvalbakken worden ook overwogen om het schoolplein nog leuker te maken en verschillende soorten spel te ondersteunen.